Thursday 28 March 2013

Ouh! Abang 'ratah' adik perempuan sendiri hingga lahirkan anak



Written By Ouh Tidak on 29 March 2013 | 1:12 AM

Nuffnang Ads

PETALING JAYA - Seorang abang dihukum penjara 15 tahun dan tiga sebatan oleh Mahkamah Sensyen disini kerana melakukan sumbang mahram terhadap adik kandung perempuannya yang berusia 15 tahun ketika itu, tujuh tahun lepas.

Hakim Hayatul Akmal Abdul Aziz menjatuhkan hukuman tersebut terhadap lelaki yang berusia 24 tahun itu, setelah dia mengaku bersalah terhadap pertuduhan sumbang mahram dan memerintahkan hukuman bermula dari tarikh dia ditangkap iaitu pada 19 Mac lepas.

Lelaki tersebut yang bekerja di sebuah pasar raya, didakwa melakukan kesalahan itu di sebuah rumah di sini, antara Oktober 2006 hingga November tahun sama, dan didakwa mengikut Seksyen 376B Kanun Keseksaan yang boleh dipenjara sehingga 20 tahun dan sebatan.

Mengikut fakta kes, pada waktu kejadian, mangsa telah dirogol oleh tertuduh dan hasil hubungan sumbang mahram tersebut, adiknya telah mengandung dan melahirkan seorang bayi lelaki.

Hasil pemeriksaan oleh Jabatan Kimia mendapati tertuduh adalah bapa kandung kepada bayi yang dilahirkan mangsa.

Terdahulu tertuduh yang tidak diwakili, peguam memohon hukuman ringan kerana dia menanggung keluarga.

Timbalan Pendakwa Raya Zhafran Rahim Hamzah memohon mahkamah menjatuhkan hukuman setimpal kerana tertuduh sebagai abang sepatutnya bertanggungjawab melindungi dan menjaga darah dagingnya sendiri tetapi beliau telah mengambil kesempatan.

Zhafran berkata ini bukan kesalahan pertama tertuduh kerana sebelum ini pernah melakukan kesalahan yang sama pada mangsa sehingga melahirkan anak tetapi telah meninggal dunia dan ini menunjukkan tertuduh tidak insaf. -Bernama

OUHTIDAK: MEMANG PATUT DAPAT HUKUMAN YANG SETIMPAL DENGAN KESALAHAN, MOGA DENGAN HUKUMAN INI SI TERTUDUH DAPAT INSAF DAN TIDAK MELAKUKANNYA PABILA KELUAR NANTI. SEMOGA INI AMBIL IKHTIBAR PADA SEMUA. JAUHILAH PERKARA MAKSIAT

No comments:

Post a Comment