Thursday 28 March 2013

Cara Mengalahkan Gerila Sulu Jamalul Kiram



Stumble3Share1 0 
 
Cara Mengalahkan Gerila Sulu Jamalul Kiram. Pada tahun 1990, ketika saya mula-mula bertemu Nelson Mandela di saat pembebasan beliau, perkara pertama yang beliau tanya ialah Bagaimana Malaysia Mengalahkan Gerila. Persoalan itu timbul dari pengalamannya sewaktu beliau sedang dilatih di Yugoslavia dan Libya dan diberitahu bahawa Gerila tidak boleh dikalahkan. Jadi Bagaimana Malaysia mengalahkan gerila? Saya menjelaskan bahawa dua perkara yang membantu dalam mengalahkan Ancaman Gerila di Malaysia. ~Tun

Cara Mengalahkan Gerila Sulu Jamalul Kiram


Cara Mengalahkan Ancaman Serangan Gerila

  • Pertama adalah keputusan mengerak keluarkan semua penduduk yang tinggal di pinggir hutan tebal Malaysia ke kampung-kampung baru yang dilindungi.
  • Kedua ialah kempen untuk memenangi hati dan minda rakyat. Membentuk keyakinan pada pemerintah

Mungkin Jamalul Kiram dan Gerila Sulu tidak tahu apa-apa mengenai pengalaman Malaysia mengalahkan Gerila. Kejahilan beliau merancang perang gerila di Malaysia adalah sia-sia dan kini terimalah padahnya. Yes, in the Philippines the Moros conducted a guerrilla war for decades. While it harassed the Philippine Government it did not result in attaining independence for the south. In the end common sense prevailed and the MILF decided on autonomy for the region.

Malaysia followed the Moro Fight very closely and is well aware that guerrillas can be disruptive. It can render Malaysia less stable and secure. But the situation today is much better for Malaysia to defeat any attempt at guerrilla war by the Kiram and Suluks.

Sebahagian entri Cara Mengalahkan Gerila Sulu Jamalul Kiram dipetik dari GUERRILLA WAR


Sumber: Cara Mengalahkan Gerila Sulu Jamalul Kiram | Hootoh Blog http://www.hootoh.my/2013/03/cara-mengalahkan-gerila-sulu-jamalul.html#ixzz2Orgrs8mo
Hootoh Blog By Hootoh Tudia
Follow us: @HootohTudia on Twitter | HootohBlog on Facebook

No comments:

Post a Comment