Wednesday 26 September 2012

Arsenal Berpesta Goal ketika menentang Coventry Piala Capital-Arsenal 6 Converty 1


Arsenal mara ke pusing keempat piala Capital Cup setelah mengalahkan Converty 6-1 pagi tadi. Jaringan pertama diperolehi arsenal menerusi Oliver Giroud pada minit ke 39 perlawnanan. Arsenal yang gagal menyempurnakan sepakan penalti menerusi pemain baru mereka iaitu Oliver Giroud. Pada separuh masa yang kedua giliran Oxlade-chamberlain menambah jaringan untuk arsenal pada minit ke 57.
Emmanuel Frimpong yang berehat selama 7 bulan kembali bermain mengantikan Chamberlain.
Pintu gawang Coverty terus dibolosi menerusi pemain arsenal yang semakin terdesak untuk mendapat tempat diarsenal iaitu Andry Arshavin pada minit ke 64.
Arsenal terus menambah jaringan ke empat mereka menerusi Theo Walcott pada minit ke 74. Selang Lima minit kemudian, Converty yang terdesak untuk mendapatkan jaringan akhirnya berjaya memecahkan kebuntuan tersebut menerusi Bali pada minit ke 79.Theo Walcott terus menambah koleksi jaringannya pada minit ke 90 selepas sepuluh minit selang masa jaringan ke lima arsenal iaitu menersui Miquel.
Jika skuad yang diturunkan oleh arsene wenger ini bekekalan sepanjang kempen piala Capital, arsenal berkemungkinan akan memenangi piala domestik tersebut yang tidak pernah mereka perolehi sebelum ini.Gabungan pemain utama skuad kesebelasan utama arsenal dengan skuad junior arsenal nampaknya menunjukan hasil yang begitu menyakinkan pengurus arsenal iaitu arsene wenger.Berikut adalah senarai penuh pemain yang diturunkan oleh arsene wenger ketika menentang Coverty: Klik Disini untuk menyaksikan Perlawanan Arsenal Vs Conventry

No comments:

Post a Comment